Jakie filmy promocyjne

Kreacje reklamowe
Działania reklamowe mogą się opierać na różnorakich pomysłach, niemniej jednak jednym z często stosowanych pomysłów są filmy. Takie filmy są w stanie idealnie przedstawić produkt i jego bardzo dobre strony, a tym samym pomagają firmom w efektywnym docieraniu do potencjalnych klientów. Filmy reklamowe zwykle są krótkie i znane jest to z telewizji, jako promocji emitowane w blokach o różnej długości.



Warunkiem skuteczności takiej reklamy jest nie tyle jej innowacyjność, ile ciekawy charakter. Czasem taka reklama musi być wręcz szokująca albo wręcz banalna i prosta, bo wówczas najbardziej zwraca uwagę. Co interesujące, skuteczne są dosłownie promocji bardzo denerwujące lub dosłownie irytujące, bo ludzie zwracają na nie uwagę. Filmy promocyjne mają przede wszystkim zainteresować i nieważne jest, czy będą to poważne dzieła bardzo dobrze przemyślane i świetne pod kątem artystycznym czy gry aktorskiej. W ogromnej liczbie przypadków jest to dosłownie niewskazane, dlatego że takie promocji są wszystkim dobrze znane, a to, co rozpoznajemy, zwykle bagatelizujemy. Twórcy reklam działający na zlecenie producentów i sprzedawców próbują wykorzystywać takie zabiegi, by zwracać uwagę potencjalnych klientów. Stąd też reklamy są najczęściej wręcz nudne, infantylne, niedużo kiedy zabawne, a raczej dziwne. Takie właśnie kreacje reklamowe zwracają największa uwagę. Jeśli marketing zyska uwagę widza, spełniała swoją funkcję dosłownie, kiedy ten widz nie stanie się klientem firmy. Ważne, by o reklamie mówiono w jak najszerszych kręgach, a wtedy osiągnięty zostanie cel, dla jakiego została utworzona.

Zobacz więcej: produkcja filmów reklamowych.